Prostudovali jsme novou analýzu LinkedIn Algorithm Research 2020

P

Přes Vánoce a v době „domácího vězení“ nezahálíme. Prostudovali jsme novou analýzu LinkedIn Algorithm Research 2020 od Richarda van der Bloma a přinášíme vám shrnutí toho nejdůležitějšího co ovlivňuje algoritmus pro zvýšení dosahu vašich příspěvků a počtu zobrazení na sociální síti LinkedIn.

https://www.slideshare.net/RichardvdBlom/linkedin-algorithm-research-2020-by-just-connecting

Algoritmus LinkedIn je velmi složitý systém, který je ovlivněn automatickými i lidskými akcemi. Součástí algoritmu je navíc mnoho faktorů a často jde o kombinaci, která zajistí pro váš post lepší výsledek v zobrazeních a požadovaný dosah. Které faktory a jak výsledky na LinkedIn ovlivňují?

1. Využívání „Hashtagů“

  • Méně než 3 hashtagy je promarněná příležitost, více než 10 je považováno za spam.
  • Vyberte kombinaci hashtagů odkazující např. na vaše služby a hashtagů s mnoha sledujícími.
  • Populární Hashtagy, které mají hodně sledujících jsou pro algoritmus důležitější než vaši vlastní sledující.
  • Hrejte si s používáním hashtagů, je totiž jedno kam je v textu umístíte. A když to nepůjde, můžete je všechny použít až na konci textu.

2. Využívání „Tagování“

  • Tagy vám pomohou získat více zobrazení, ale jen pokud označení lidé interagují s vaším obsahem.
  • Pokud označíte nesprávné lidi (kteří nereagují nebo označení odstraní), algoritmus vyhodnotí tag jako spam a LinkedIn vás potrestá menším dosahem.
  • Pokud tedy méně než 25 % označených lidí nezareaguje, váš dosah se snižuje.

3. Využívání externích odkazů

  • Externí odkazy (např. na vaše vlastní webové stránky) nově dosahují lepších výsledků dosahu než dříve, ale je v tom háček.
  • Externí odkaz přidejte až potom, co post publikujete a to ihned po zveřejnění pomocí možnosti upravit původní příspěvek.
  • Stále platí že více než jeden externí odkaz snižuje počet zobrazení vašeho příspěvku.

4. Význam „Lajkování“

  • Počet Lajků pod příspěvkem je důležitý v prvních hodinách od publikování.
  • Má nicméně zhruba o polovinu menší váhu než komentáře pod příspěvkem.
  • Naopak sdílení příspěvku nemá téměř žádnou váhu pro dosah vašeho příspěvku.

5. Nejdůležitější jsou komentáře

  • Komentáře pod příspěvkem zvyšuje dosah 2x více než lajky a až 10x více než sdílení.
  • Co nejrychlejší reakce, odpověď na komentáře pod příspěvkem zvyšuje dosah vašeho příspěvku.
  • Rozvíjení diskuze u komentářů s odstupem více jak jednoho dne již nemá takový dopad dosah příspěvku.

6. Algoritmus 2020

  • Pro nový algoritmus je důležité zaujmout a co nejdéle udržet pozornost uživatelů.
  • Nový algoritmus totiž řeší i naše scrolování a klikání myší.
  • Nejmenší dosah vykazují krátké textové posty.
  • Pokud však textovou část postu doplníte dokumentem bude mít větší dosah.
  • A nejlepší dosah budete mít u postů s videem.

7. Video získává na důležitosti

  • Nový algoritmus významně zvýšil dosah zobrazování video obsahu v postu.
  • Nejlepší výsledky dosahují videa o délce 30 až 60 sekund.
  • Pokud je video delší, počet zobrazení se snižuje.
  • Pokud to nejde jinak, dejte pozor na to aby video nepřesáhlo 3 minuty.
  • Nejlepší formou příspěvku je nativní video, ke kterému přidáte titulky.
  • Algoritmus dobře reaguje na odkaz na Vimeo, naopak odkaz na video z YouTube dosah příspěvku snižuje.
Rozhovor s Richardem van der Blomem

Autor výzkumu analyzoval více než 4500 příspěvků. Závěry z této analýzy nejsou absolutní a proto autor připouští, že kromě zkoumaných prvků hraje v úspěchu příspěvku roli i několik dalších faktorů.

O autorovi

Michal Bubeník

Zakladatel HR společnosti Headcourse s.r.o. (2015) a projektu Openheads (2019). Zaměřuje se na služby Executive search nebo Employer branding. Absolvent a externí přednášející na Univerzitě Palackého v Olomouci, Podnikatel ze Sudet, který spolupracuje s odborníky z oblastí PR, IT, online marketingu nebo personální psychologie.

Přidat komentář

Michal Bubeník

Zakladatel HR společnosti Headcourse s.r.o. (2015) a projektu Openheads (2019). Zaměřuje se na služby Executive search nebo Employer branding. Absolvent a externí přednášející na Univerzitě Palackého v Olomouci, Podnikatel ze Sudet, který spolupracuje s odborníky z oblastí PR, IT, online marketingu nebo personální psychologie.

Sledujte nás