Přes Vánoce a v době „domácího vězení“ nezahálíme. Prostudovali jsme novou analýzu LinkedIn Algorithm Research 2020 od Richarda van der Bloma a přinášíme vám shrnutí toho nejdůležitějšího co ovlivňuje algoritmus pro zvýšení dosahu vašich příspěvků a počtu zobrazení na sociální síti LinkedIn.
Algoritmus LinkedIn je velmi složitý systém, který je ovlivněn automatickými i lidskými akcemi. Součástí algoritmu je navíc mnoho faktorů a často jde o kombinaci, která zajistí pro váš post lepší výsledek v zobrazeních a požadovaný dosah. Které faktory a jak výsledky na LinkedIn ovlivňují?
1. Využívání „Hashtagů“
- Méně než 3 hashtagy je promarněná příležitost, více než 10 je považováno za spam.
- Vyberte kombinaci hashtagů odkazující např. na vaše služby a hashtagů s mnoha sledujícími.
- Populární Hashtagy, které mají hodně sledujících jsou pro algoritmus důležitější než vaši vlastní sledující.
- Hrejte si s používáním hashtagů, je totiž jedno kam je v textu umístíte. A když to nepůjde, můžete je všechny použít až na konci textu.
2. Využívání „Tagování“
- Tagy vám pomohou získat více zobrazení, ale jen pokud označení lidé interagují s vaším obsahem.
- Pokud označíte nesprávné lidi (kteří nereagují nebo označení odstraní), algoritmus vyhodnotí tag jako spam a LinkedIn vás potrestá menším dosahem.
- Pokud tedy méně než 25 % označených lidí nezareaguje, váš dosah se snižuje.
3. Využívání externích odkazů
- Externí odkazy (např. na vaše vlastní webové stránky) nově dosahují lepších výsledků dosahu než dříve, ale je v tom háček.
- Externí odkaz přidejte až potom, co post publikujete a to ihned po zveřejnění pomocí možnosti upravit původní příspěvek.
- Stále platí že více než jeden externí odkaz snižuje počet zobrazení vašeho příspěvku.
4. Význam „Lajkování“
- Počet Lajků pod příspěvkem je důležitý v prvních hodinách od publikování.
- Má nicméně zhruba o polovinu menší váhu než komentáře pod příspěvkem.
- Naopak sdílení příspěvku nemá téměř žádnou váhu pro dosah vašeho příspěvku.
5. Nejdůležitější jsou komentáře
- Komentáře pod příspěvkem zvyšuje dosah 2x více než lajky a až 10x více než sdílení.
- Co nejrychlejší reakce, odpověď na komentáře pod příspěvkem zvyšuje dosah vašeho příspěvku.
- Rozvíjení diskuze u komentářů s odstupem více jak jednoho dne již nemá takový dopad dosah příspěvku.
6. Algoritmus 2020
- Pro nový algoritmus je důležité zaujmout a co nejdéle udržet pozornost uživatelů.
- Nový algoritmus totiž řeší i naše scrolování a klikání myší.
- Nejmenší dosah vykazují krátké textové posty.
- Pokud však textovou část postu doplníte dokumentem bude mít větší dosah.
- A nejlepší dosah budete mít u postů s videem.
7. Video získává na důležitosti
- Nový algoritmus významně zvýšil dosah zobrazování video obsahu v postu.
- Nejlepší výsledky dosahují videa o délce 30 až 60 sekund.
- Pokud je video delší, počet zobrazení se snižuje.
- Pokud to nejde jinak, dejte pozor na to aby video nepřesáhlo 3 minuty.
- Nejlepší formou příspěvku je nativní video, ke kterému přidáte titulky.
- Algoritmus dobře reaguje na odkaz na Vimeo, naopak odkaz na video z YouTube dosah příspěvku snižuje.
Autor výzkumu analyzoval více než 4500 příspěvků. Závěry z této analýzy nejsou absolutní a proto autor připouští, že kromě zkoumaných prvků hraje v úspěchu příspěvku roli i několik dalších faktorů.